תמונות אחרונות

14937463_216888812067493_6080243147051558553_n

מגמת אומנות

מגמת אמנות

"מי שיש לו נשמה של יוצר, מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות.

אי אפשר לו להיסגר בתלמודו לבד, כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה,

ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה".

(הרב קוק)

מבנה הבגרות: 3 יח"ל עיוני + 2 יח"ל מעשי = 5 יח"ל באמנות

  • 3 יחידות עיוניות:

בכיתה י' נכיר את שפת האמנות דרך ניתוח יצירות אמנות שונות. נלמד למה אמנים יוצרים, מהן הדרכים ליצור (ציור, פיסול, רישום, צילום, הדפס, אדריכלות) ומהם האמצעים האמנותיים (צבע, קו, צורה, מרקם, גודל, אור וצל). נבין כיצד כל אחד מהגורמים הללו עוזר לאמן להעביר את המסר אותו הוא רוצה להעביר ביצירה.

בכיתות י"א-י"ב נלמד את תולדות האמנות המודרנית הכוללת פרקים נבחרים מאמנות המאה ה-19, המאה ה-20 והאמנות הישראלית. נלמד את המאפיינים של כל תקופה, מי היו האמנים שחיו אז, מה העסיק אותם וכיצד כל אחד מהם בחר ליצור. בסוף כיתה י"ב נבחן במבחן בגרות של 3 יח"ל שיכלול את החומר שיילמד בכיתות י"א ו-י"ב.

 

  • 2 יחידות מעשיות:

לאורך שלוש השנים במגמה נלמד אמנות באופן מעשי בסדנת האמנות. נכיר ונתנסה בטכניקות שונות של יצירה מתחום האמנות הפלסטית, למשל: רישום, ציור, צילום, פיסול והדפס. כל העבודות שנעשה במהלך שלוש השנים יצרו תיק עבודות שיהווה 30% מהבגרות המעשית. תיק עבודות זה הוא גם תנאי קבלה להתקבל ללימודים גבוהים בתחומי האמנות השונים: אמנות פלסטית, אדריכלות, עיצוב ותרפיה באמנות.

במהלך כיתה י"ב תיצור כל בת את פרויקט הגמר האישי שלה, שיהווה 70% מהבגרות המעשית. כל בת יוצרת את הפרויקט האישי באיזה נושא שהיא בוחרת ובאיזה חומר או טכניקה שהיא בוחרת. הפרויקט יוצג בסוף כיתה י"ב בתערוכה משותפת של כל בוגרות המגמה.

בנוסף, במהלך 3 השנים במגמה נבקר בתערוכות ובמוזיאונים ברחבי הארץ, נלמד לנתח יצירות אמנות, לבחון את היצירות שלנו ושל חברותינו, נפגוש אמנים שונים ונתנסה בסדנאות מגוונות בכיתה ומחוצה לה.

 

תנאי קבלה

על מנת להצטרף למגמת האמנות אין בהכרח צורך בניסיון קודם, אולם יש צורך ביצירתיות, בעומק מחשבה, ברגישות, ברצון להתבטא וליצור, ביכולת להבין מושגים מופשטים, בשליטה בסיסית בציור ובעיקר באהבה לאמנות וליצירה.